Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Långhoppet

Av Susanna Gälldin - 22 april 2011 08:15

Ja i torsdags va vi uppe på klubben för att bygga bana inför tävlingen på fredagen. Hade alla mina hundar me mig, Biz fick sitta i bur, Ella i koppel jämte och Myran sprang som hon ville. Men banne mig inte ett ljud sa han, eller han skällde till typ varje gång jag lämnade honom, men sen va han knäpptyst! Han är inte burtränad på de sättet att han blir instängd, utan har bara haft tillgång till att ligga i buren när den är öppen.


På fredagen sen så va det tävling. 07.00 va vi uppe på klubben, hundarna o jag, så de fick springa av sig lite innan alla kom. Biz började med att dra i full kareta åt fel håll, men jag bara vände o gick åt mitt håll, då tyckte han att nja kanske bäst att följa med! Ni som träffat mig nyligen har ju hört hur min röst låter, så inte lätt att kalla in en liten Biz när man inte riktigt har den röstkapaciteten! Men men!   


När det sen började dyka upp folk så satte jag in hundarna i sina burar i tältet som va vid tävlingsplan. Jag får trycka in honom lite i buren, men när jag väl stängt buren så lägger han sig ner o kopplar av! Duktiga fina Biz! Jag har vart lite orolig över detta nämligen, för det kommer ju bli en hel del bursittandes för denna killen under hans liv med tanke på alla tävlingar man ska på, och han har haft lite seperationsångest när jag lämnat honom i hemmet när han vart bakom galler. Men han fixar ju detta  galant!   


Efter tävlingen (Som gick superbra! Tack vare att vi är så grymma!) så fick hundarna springa på planen ihop med lite andra hundar. Efter det hade Biz en lekdejt med lilla Bus inplanerad! Men Biz tyckte att Bus va lite väl på och stor, så han vågade inte riktigt komma igång att leka. Men han växer snart på sig och blir lite mer modig! ^^,


Sen käkade jag middag hos mamma & pappa, Biz låg utslagen på golvet! Inte lätt att va på agilitytävling!


Tack o hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards