Alla inlägg den 25 april 2011

Av Susanna Gälldin - 25 april 2011 16:55

Ja denna helgen har gått i hundarnas tecken! Igår va det sökträning som stod på schemat! Biz andra träningspass! Han va helt vild när figgarna gick in i skogen, från sina ryggsäckar.. tror nästan han måste få hälsa av sig lite innan alla drar ut i skogen! Sen va han mycket mer självständig denna gången. Han visste direkt va han skulle göra när jag ställde upp honom, men sen skulle jag ropa in honom, "nej du matte jag stannar hellre här ute!" Men ändå positivt att han vill ut i skogen själv och jobba med figg! :) Han hade självklart sitt fina SBK-skynke på sig! Min fina plutt!


 

Ja såhär mysigt kan man ha det en söndagseftermiddag i naturen! Med fågelkvitter & rödmyror ;) Här ligger jag o bara väntar på att lilla Leija ska hitta mig! Så trevligt så!

 

Idag, annandagpåsk, så har jag vart i Njudung och tävlat agility med Diva. Va typ hundra år sen jag sprang med henne, och under agilityloppet kändes det som att vi aldrig skulle kunna klicka ihop igen, hon och jag. (Disk i ag3)


Men sen blev det hoppklass 3, skitrolig bana! Det var 5 el. 6 nollor och Diva borde vart en av dem... *morr på mig själv* Fixade banan galant, skitbra kändes det, vi sprang liksom tillsammans och inte var för sig som de va i agilityloppet. MEN MEN MEN, dum som jag är så hade jag lagt hennes gris i helt fel linje för sista hindret, men i perfekt linje för näst sista hindret..... Ja hon springer självklart förbi sista hindret och tar sin gris.... Det hade blivit SM-pinne på de annars (jag vet ju inte tiden, men antar att hon skulle fått en!)  Jaja bryt ihop och kom igen.. Nu vet jag vad jag ska träna på tills nästa tävling! Då vill jag ha marginalerna på MIN sida!


Biz har skött sig superbra! Han kan koppla av i buren vilket gör att allt blir så mycket lättare! Han har självklart fått va me runt banan och titta på alla hundar som springer omkring, ibland fick han för sig att jaga den som va inne på banan, men i övrig tycker jag han är en cool kille! Han får rätt mycket uppmärksamhet när han travar förbi, och det äääälskar han!


Han har fått busa (i koppel) med en cavalierflicka på 1 år, de hade säkert haft superkul om vi hade släppt dem, men de blev lite sent och värmen har vart olidlig vissa stunder. Sen fick han busa lite med border terriern Soda och sen fjäskade han för en vuxen sheltie som erbjöd sig lite lek!


Passade på att träna lite fokusgående och sitt, sen fick han ett spår av sitt ena middagsmål och balanserat lite på en planka :) Nu är han trött!!!


 

Dålig bild, men här ligger han så gott i sin bur! Inte mycket som stör honom!


Tack o hej för idag! Imon ska han få sin 12v spruta och på kvällen är det valpkurs! Tjohoo!

Ovido - Quiz & Flashcards