Alla inlägg den 16 april 2011

Av Susanna Gälldin - 16 april 2011 17:22

Ja det kan man verkligen säga om denna dagen! Det är en dag som Jönköping city anordnar tillsammans med olika klubbar och djuraffärer m.m Myran och Ella fick hänga med familjen till sommarstugan = semester för tanterna! Men Biz, han fick följa med mig och miljötränas!


Vi började med att åka hiss från parkeringshuset (1 våning.. men bara för tränings skull!) Jag ville dock inte ha honom ståendes på golvet då hissen va full av tjejer som va på möhippa.. Men men, hiss åkte vi ändå!


Väl på plats i Rådhusparken så vart han hel tokig! Det fanns ju människor och hundar ÖVERALLT!! Tjoho vilket paradis tyckte Biz! Men desto jobbigare när matte började sätta regler kring vilka man får hälsa på och så vidare! ;)


Han hälsade på några hundar, och visade ett väldigt fint språk gentemot dem (vilket han absolut inte gör hemma med Myran o Ella) Så de va kul att se att han faktiskt visade ett så fint kroppsspråk! :)


Men det var inte bara Biz som fick regler kring hälsandet, jag fick säga åt alla som ville fram till honom att vänta tills jag sa att det var ok att hälsa. Eftersom han är så grymt glad i folk så måste jag försöka dämpa honom lite iaf, och det är skitsvårt när folk går fram o puttinuttar med honom! Jaja han blir snart "för stor" för att folk ska "se" honom längre!


På plats fanns Djursjukhuset som jag kunde ställa frågor till angående hans 12v vaccination. Har vart osäker på om jag kunde ta den innan eller efter hans 12v dag. Men de sa där att jag kunde ta den veckan efter utan problem så då gör vi så! Smidigt för så slipper jag boka tid, då kan jag åka på drop-in vaccinationen ist! Vann även en såndär tävlingsbok att ha alla hans papper i :) De hade en våg där, o jag tänkte att de va ju smidigt då kunde jag se va han vägde, de hade en tävling "gissa vikten" och jag gissade på att han vägde 7kg, vågen pendlade mellan 6.9 - 7.1, men sen sa jag till honom att sätta sig ner, då stannade den på exakt 7 kg :) Så fick jag boken som pris! Fint ska de va ;) 


Nu är det en trött grabb jag har! Till slut låg han på stora grusplanen med hundar springades runt runt, han sov som en stock! Han fick även träna fokusgående, sitt och passivitet. Min svarta stjärna!


På väg till bilen igen så åkte vi hissen upp, då fick han gå in, sitta på golvet och sen gå ut igen! Duktig kille!


De blev ett långt inlägg idag, men så blir det när man har en sån dutti kille som man vill berätta om ! :)


Tack o hej!   


 

Här har han gått o lagt sig på den ihoprullade mattan bakom soffan! Sötnöt!

Ovido - Quiz & Flashcards