Alla inlägg under augusti 2013

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss!

Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt upp börjar nosa omkring sig.... Skit oxå tänkte jag, ligg nu för fanken still!!! Sen la han ner huvudet igen och jag började andas igen! Men de va ju faktiskt nåt riktigt gött därbak så han bara va tvungen att vrida sig så han kunde känna den goa doften... De räckte tydligen inte med att bara vrida sig lite, så Biz snurrade runt sin egen axel (han ställde sig aldrig upp) och vips så låg han med rumpan mot mig och med huvudet mot skogen...?! Jag tänkte bara "sääääg återgå NU!!!" Biz låg kvar tills att jag kom tillbaka, o ställde mig jämte honom som han låg.. De kändes lite avigt att stå med ryggen åt TL när han kommenderade oss att sätta upp hundarna.... Men men! Vi fick en 5:a på platsen (jag och många med mig tyckte att Biz kunde få någrq extra poäng för sin fina rotering!) ?

Tandvisningen gick super! (Puuuh!) En 10:a där!

Linförigheten gick helt ok, han tappade nångång, men i övrigt gick han fint, trängde lite och satte sig snett i nån halt, men helt okej! En 7:a fick vi för den.

Läggandet va klockrent, en 10:a ?

Inkallning, han satt fint och fokuserat, kom fort när jag ropade, och belönade sig själv med lite skall innan ingången... (Får skylla mig själv eftersom jag jobbat på hans långa inkallningar där ingången är dålig, jag har då kastat boll innan han kommer fram till mig och jag gissar att han skällde för bollen inte kom...) en ynklig 6:a fick vi!

Ställandet fick vi en 8,5:a på, står i anteckningen att han nosat lite, återgången va bra (som vi jobbat med den!) så jag är nöjd!

Apporteringen fick vi en 10:a på! Är så glad att han tog apporten, han kan va så himla fjantig med andras apporter, men inte idag! ?

Hoppet fick vi 9,5 på, han slog i mig innan han satte sig i position.

Helhet 7, Biz gick igång mellan momenten idag och skällde, så jag förstår! Sen va han lite nyfiken på TL när vi skulle ställa upp för hoppet, så lite tjat hit o dit!

Jag är nöjd, med våra 151,5 p. Med en 5:a på platsen dessutom!!!!!

Kul att Kannan är tillbaka på Jönköpings brukshundklubb ? Tack alla i laget och ni andra som vart o hjälpt oss genom detta!

Hopp o hej!

Grymma laget! Från vä: Emma o Saga, Peo o Rappe, Carina o Milan, Ing-Marie o Gunde, Hanna o Ditra, Sanna o Biz och Sanna o Zonda!

Ovido - Quiz & Flashcards