Direktlänk till inlägg 11 november 2012

Skottberörd?

Av Susanna Gälldin - 11 november 2012 16:32

Ja tankarna snurrar lite! Jag har vart o hjälpt till som skrivare på skyddshundarnas brukslydnad idag. Ett himla roligt uppdrag! Att få se alla detaljer på nära håll! Och att stå jämte en domare o höra vilka detaljer som man ska tänka på osv! Jättenyttigt! När mitt uppdrag var slut för dagen så fick mina djur komma ut o kolla av läget lite! Ella tyckte det va mest kallt att vara ute, men i bilen skulle hon inte vara ;) Hon fick va med en bra stund ute och även inne på prisutdelningen, det finns alltid nån som hon charmar! Fick några goa skratt på grund av hennes halsband ;) "Rottweiler i fickformat", min finaste lilla rotta! När Biz kom ut så var han överallt o upp o ner fram o tillbaka! Shit man kunde tro att han suttit still i flera veckor ;) Han tyckte det såg himla kul ut nere på skyddsplanen! Gubbar som sprang o hundar som skällde! Kul lek! Men de sista momentet är när figgen flyr och när hunden är påväg så skjuter den ett skott, de hade jag missat.. Biz blir inte galet rädd, vill inte fly direkt, men han blir låg och från att flängt omkring bli stillasittande vid mina fötter... Sen kom nästa tävlande in på plan o efter ett-två moment så hade han glömt bort skottet. Satt kvar ett skott till samt några moment in på tredje hunden. Sen gick vi ner på andra plan o tränade lite, o då vart de full fart på honom igen! Vi körde lite fritt följ på den plaskblöta planen, större delen av alla skyddshundarna satte sig segt eller inte alls då det va blött! Så jag ville testa min lille kelpiefis, o han satte sig (kanske något bakom mig) i alla halter! O då valde jag inte de torraste ställena ;) Körde inkallning, där måste jag ha något bakom honom, iaf när jag tränar själv, för det är stor chans att han reser sig innan jag vänder om. Men bara han sitter så gör han resten Superbra! När inkallningen va klar o jag sa okej på leksaken så smäller det igen, o leken försvinner.. Han tar knappt heller godis i det läget :-/ Jaja vi sprang bort till hoppet, och tränade bara på ett uthopp, jättefint och när leksaken kommer flygandes så noterar han det, men leken finns fortfarande inte kvar.. Till sist så körde vi lite läggande o ställande i fart. Jag skickar honom runt en stolpe och varierar att belöna direkt eller att kommendera stå el ligg. Han gjorde allt skitbra idag, nåt skall kom det, men oj va vi har jobbat på de! (För en månad sen kunde vi inte leka den leken, att skicka runt stolpe för han bara skällde o skällde och jag blev toookig!!! ). Nu sitter vi i soffan o försöker få tillbaka värmen! Hade tänkt dra ut på en långpromenad ikväll, meeen detta mörker o denna kyla gör att vi nog sparar den promenaden till imon ist! Tittar jag på Biz så känns han inte så krävande efter dagens påhitt! Tack för idag! Imon blir de träning med Sandra o gänget! Ska nog testa en ny grej med rullmarkeringarna imon! *hoppas hoppas*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards