Direktlänk till inlägg 29 juni 2013

Dags för en paus?

Av Susanna Gälldin - 29 juni 2013 21:34

Ja efter dagens "prestation" känns de som om att vi behöver hitta glädjen i lydnaden igen.. Fast många saker gjorde vi bra idag också, men de räckte inte ändå!


Jag drog nr 1, blandade känslor, tycker om 1:an eftersom han då får ligga på en kant på platsen och snabbt springa ut och få belöning, MEN man har ju inngen direkt chans att värma upp "på riktigt", jag kände mig iaf stressad eftersom jag vet att de vill komma igång så fort som möjligt efter platsen..


Platsliggningen fick han en 10:a  på, han låg himla bra, ibland även med hakan i backen.

Tandvisning en 10:a, han satt himla fint när domaren kollade <:)


Sen sprang jag ut och belönade och tränade några snabba ligg redan här kände jag att han var på en annan planet.. Jag bestämde mig för att binda upp honom i ett träd  så gick jag bort en sväng, i hopp om att han skulle bli glad när jag hämtade honom igen.. Nja.. glad o glad, han såg ännu en chans att få pissa....


Ingång på plan var katastrof.. Det är nåt som vi VERKLIGEN måste träna på.. Tips på ingångsträning tack! :)


Linförighet: Asså fy vilken tråkig attityd han hade.. gick ca 50 cm ut från min sida och var inte med i varken svängar eller halter.. Visste inte om jag skulle skratta åt eländet eller gråta.. Vi fick betyget 6.5 med kommentarerna "tränger vänster, luft, pendlar, DK, sitter snett"


Läggande under gång: En helt ok transport, mitt "liggord" sa jag med min hårdaste röst jag någonsin använt tror jag, blev förvånad själv när jag kommenderade honom! Betyg 7.5 med kommentarerna "något sakta, sitter före"


Inkallning: Klockren! En klar 10:a


Ställande under gång: Hängde inte med när jag sa fot, fick säga till honom att komma, dålig transport...

MEN återgången var SÅ FIN! Han stod stilla tills jag sa sitt    Vi fick betyget 6.5 och kommentarerna "transport, flera steg"


Apport: Nu tänkte jag på vad den förre domaren sagt (att inte ge den till honom utan han ska ta den). Så jag höll fram den, sa apport o då luktade han på den o tittade åt ett annat håll.. så jag fick montera in den i munnen på honom och då höll han i den 2 sekunder sen rullade den ur munnen på honom.. En 0:a där då..


Hopp: Jätte jättebra! MEN domaren drog ner från en 10:a till en 8:a eftersom jag efter att jag stegat ut och tagit honom i position tog ett ministeg åt höger... SUCK! Alltid lär man sig nåt nytt.. Han sa dock att hoppet var en klar 10:a, o de var de verkligen!


Helhet: Betyg 8:a "Trevligt ekipage"


Allt som allt 154.5p och en tredjeplats.. Jag är jättenöjd med platsen, inkallning, återgången i ställandet och hoppet, resten får vi lägga lite på hyllan o ta en liten paus från de! Körde framåtsändande, hopp-sitt, skall och kryp efter tävlingen, o då va de min goa Biz igen   


Har ni tips på roliga lekar att göra på plan så skriv dom i gästboken :)

Tack o bock!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards