Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Lydnad i spöregn!

Av Susanna Gälldin - 16 juni 2013 15:18

Ja idag va vi på Skillingaryd Attila BK och tävlade lydnadsklass 1. Jag hade egentligen inte tänkt att tävla lydnad men nu när jag inte kan tävla sök på ett tag så får vi leka lite på annat sätt!   


Jag drog sjuan (sista ekipage) och kände mig himla nöjd med det! Ville ha ettan eller sjuan! Platsen låg han jämte en stor rottiskille, och denne kille börjar efter ett tag att åla sig på rygg, stirra på Biz, han även ställde sig upp en gång.. Men Biz låg som ett litet ljus!   Min fina fina pojke! Uppsittet va perfekt (eftersom vi knappt tränar på uppsitt så gjorde han de galet bra!) Betyg 10 på platsen.


Tandvisning (oxå nåt man glömmer bort att underhålla i träningen!) Betyg 10 där med!


Linförigheten då, i SPÖREGN... det började regna typ efter våran plats, o med lite uppehåll emellanåt, men inte när de va vår tur, då kom det HUR MYCKET SOM HELST! Jaja.. Första sträckan va fin, tills vänster halt, han glömde nog bort va vi gjorde.. resten kändes helt ok, de va nån mer halt som han inte satte sig i (regn=kallt för liten kelpierumpa). Bara en 7a där..


Läggande under gång gör han alltid superbra! MEN.... precis innan vi gick in på plan så belönade jag upp några ställanden som vi haft strul med lite... Så när jag sa ligg så stannade han i ståposition.. SURT! 0....


Inkallningen va fin, ett islag vid ingång, men bra fart och stabilt sittande. Betyg 9 fick vi för de.


Ställande under gång, gick några steg samt dåligt avslut (som vi vart jättedåliga på att träna!) Betyg 8 ändå!


Apportering, ja där va de tydligen jag som sänkte ner oss, jag förde fram apporten, o Biz nästan lyfte rumpan för att ta den, men ändå får jag bara betyg 6 för att jag "för in den i munnen på hunden..." Tråkigt..


Hoppet var fasen klockrent, ngt studsig ingång. Men får kommentaren "extra kommando" o jag kan fasen inte se va jag gör för extra kommando... ska försöka få upp filmen, så är de nån som ser va jag gör så hojta! Betyg 8,5.


Helhet 8..


I det stora hela är jag sjukt nöjd över att fått ännu en lyckad "kaos" plats! Jag har vart kaxig innan tävlingen och sagt att "ett förstapris kan ju inte va så svårt att ta..." Men med en nolla och dåligt betyg på linförigheten så blir de svårt att få 1:a pris.


Summasumarum: Vi vann klassen, med 151p. Vi är anmälda till ännu en LKL1 om två veckor, målet är fortfarande LP1 i sommar. Och kanske start i tvåan! We'll keep smileing!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards