Alla inlägg under februari 2011

Av Susanna Gälldin - 25 februari 2011 19:10

... att välja bland dessa goingar!??


Ja inte är det lätt inte. Jag ska ju ha en svart hane, o det finns två stycken! Men har ju lite förkärlek för den med vitt på bröstet!



Där är hanen med mest vitt på bröstet! Så kallad "Smack-hanen" :)



Här är den andra goingen! Han är lite mindre (eller va iaf det när jag såg dem sist!) Jag ska åka ner en gång till innan hämtning! Så jag får se hur de beter sig när de är lite äldre än 3 veckor! Men gud vilka underbara valpar! Mamma Genna är helt fantastisk, likaså pappa Smack <3 Det kan ju inte bli annat än bra!


Fina Biz, jag längtar efter dig!

Av Susanna Gälldin - 13 februari 2011 19:55

Ja idag har vi vart i Växjö o tävlat, mallan o jag! Vi åkte ihop med Christer o Bell (Dite va oxå me, men hon löpte o fick sitta i bilen o sura!)


Tävlingen flöt på bra, men det kan väl bara gå bra när Växjö BK har sin braiga Kristina Myrefelt! Som klarar rollen som tävlingsledare skitbra! Så jag antar att hon nu är färdig tävlingsledare!   


Ja loppen då, jo hunden kändes skittaggad (tjuvstartade i första klassen... morr!) Hon kändes smidig och samarbetsvillig! Dock glömde jag att kolla henne extra på uppgången balansen, (man glömmer lätt om man inte tävlat på några månader!)

Vi fick en femma i den klassen och kom på en 4:e plats.. men tror vi hade ganska bra tid! (ca 33 sek när jag klockade filmen!) Nöjd ändå med mitt gull    


Hoppklassen, ja där tänkte jag bara att jag skulle köra offensivt, med två långa framförbyten, känns i benen att jag sprang fort mellan punkterna A-B-C! Men tyvärr sprang hon förbi däcket i det sista bytet, så det blev disk. Men är nöjd med lilla brun iallafall! Hon ger gärnet och älskar att kör agility tillsammans med sin Sanna   


Försöker lägga upp agilityloppet (bara för att lära mig hur man gör!)

Äh det går inte...! Hehe!


Take care!


  

Av Susanna Gälldin - 6 februari 2011 15:17

...har jag fixat en blogg! Nu ska vi se om jag kommer orka skriva nåt här med ;) Men det kanske blir lite att skriva om när den lilla svarta marodören flyttar in!


Det fick bli ett kort "första inlägg" idag! Ha de gott allesammans!

   (måste testa lite bara!)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards