Direktlänk till inlägg 7 september 2013

BRYT IHOP, och kom igen.......

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besviken och skämdes över oss..


Jag drog nr 9, de kändes som ett bra nummer :) Då hinner Biz ladda upp vid sin stolpe och jag behöver inte stressa in på plan! Jag passade på att belöna stadga i platsen när den första gruppen la sin plats, då hade jag mitt "vanliga" godis i externbelöningsskålen. Men DUM som jag är så tyckte jag att när de är tävling då ska man ha nåt redigt gött efter avslutad plats, så JA jag lägger i burkmat i skålen.. Fick sen släpa med mig Biz därifrån, redan nu kände jag att detta va nog för stark belöning.... MEN jag hade inte tid att fixa med det, utan fick gå in på plan o se glad ut..


Vid nedläggandet (jag sa plats = hakan i backen) så la han sig fint, sen gick jag ut o ställde mig, när jag vänder upp så har jag en sittandes hund, -neeeeeeej- sitt kvar där nu lille vän så får vi åtminstonde en 5:a, tänkte jag... Men icke.. han smög sig bort till mig och då fick han lägga sig plats hos mig.. I Biz värld skulle han till sin belöning... Men den fick han se sig om i stjärnorna efter! Tandvisningen gick bra, han gillar den inte, men jag sa till domaren att han är lite osäker så då bufflar dom oftast inte på så som dom kan göra annars! En 10:a där iaf ;) WOHOO... haha!


Fick höra efter platsen sen att han verkade ha stuckit sig på nåt vid rumpan, de kan likaväl vart en fluga som surrade bakom, som gjorde att han tappade fokus och satte sig upp, och glömde sen bort vad vi höll på med! Men jag är SÅ glad att han inte drog upp Vickans Zenno som låg jämte Biz, Zenno har viljat leka med Biz när vi lagt plats innan (ja senast igår) så jag är så tacksam att jag inte förstörde för någon! *Puhh*


Nu var jag så irriterad att jag bara satte Biz vid hans stolpe och gick och slängde hans externbelöning i soptunnan (kunde ju bara lurat Biz att jag slängde de, men jag var så arg!)


Var faktiskt i valet o kvalet om jag skulle in och göra resten eller bryta och skita i de.. Men jag bestämde mig för o köra resten ändå.


Linförigheten kändes super! Förutom nån sne halt och en halt med ofokus, hon tyckte även att han tryckte i nån sväng, o ja de gör han väl lite väl ibland. Men språngmarchen var GALET SNYGG! Jag vågade springa fort och shit va snyggt han följde! P.g.a halterna och ett litet koppelryck så hamnade vi på en 7,5:a.


Läggandet betyg bra-seg-bra-KASS... Bra transport (fantastiskt bra faktiskt!) segt läggande, låg sen med fokus på mig, men sen när jag va hos honom så satte han sig precis innan jag ställt mig jämte honom.. han som ALDRIG får sätta sig på träning.. hm.. betyg 5...


Inkallning.. Satt med trygghet (av de jag såg iaf!) Lyssnar inte på TL kommando, kom FORT (till skillnad från igår då han travade in) sen kraschade han in i mig, o inte lite heller... Så onödigt? Varför? Betyg 7.


Ställandet hatar jag, vill verkligen komma ur klass 1 så vi slipper det sen.. Åter igen fin transport, går några steg står de i protokollet, dålig avslutning (vi som tränat som tokar på återgången) betyg 7.


Apportering, bra 10:a


Hopp, bra 10:a


Helhet 7.. att vi inte fick en nolla på helheten förstår jag inte, de måste synts utåt hur besviken jag var på min dagishund...


Jaja, tränade plats efter tävlingen var slut, och kom fram till att ju mer störning desto bättre ligger han.. konstigt med tanke på hur han låg innan.. Denna vecka ska jag fokusera på platsen, gärna med andra hundar, så är de nån som vill träna plats så hojta!


Har tävling nästa helg igen, nu KÖTTAR VI!!!!!!!




 
 
Ingen bild

Charlotte & Översten

8 september 2013 11:15

Glöm det dåliga och fokusera på det bra :)

Susanna Gälldin

8 september 2013 17:26

Ja absolut, besvikelsen brukar lägga sig dagen efter! Idag är vi på G igen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Av Susanna Gälldin - 29 juni 2013 21:34

Ja efter dagens "prestation" känns de som om att vi behöver hitta glädjen i lydnaden igen.. Fast många saker gjorde vi bra idag också, men de räckte inte ändå!   Jag drog nr 1, blandade känslor, tycker om 1:an eftersom han då får ligga på en kant...

Ovido - Quiz & Flashcards