Alla inlägg den 23 april 2011

Av Susanna Gälldin - 23 april 2011 08:15

Ja idag har vi vart på påskmiddag hos Jonas föräldrar. Men innan dess gick jag en promenad med djuren på A6 Golfklubb. Det va mycket rörelse där idag eftersom vädret va helt fantastiskt! Mötte dock ingen mer med hund, utan fick hela promenaden för mig själv ;) Biz gick faktiskt i koppel rundan runt, orkade inte dra med mig linan, och känner inte att jag har den rösten som krävs om han hade tänkt att sticka ut på golfbanan ;) Så det fick bli koppelpromenad för lillkillen!


Jag bar honom en bit me, men attans va han börjar bli lång i kroppen nu! Han väger idag 7.5kg, och har enligt folk blivit ganska mycket större sen jag fick hem honom! Visst är det konstigt att man lixom inte ser att han växer! Jag tycker han är lika liten som när jag fick hem honom! Sen är han inte jättesmidig att bära på heller, eftersom han vill ner och springa så sprattlar han en del!


Stack in på Rilo en sväng me innan vi åkte hem. Behövde hundmat och goa ben (öron, tjurmuskel, oxstrupe och märgben blev de!) Sen fick jag för mig att testa ett litet tjänstetecken på honom! Hittade ett som han kunde ha, om jag bara knyter lite framtill och drar åt ordentligt under magen! Sen kommer han ju inte springa varken långt ifrån mig eller särskilt snabbt, så de gör inget om det inte är perfekt just nu! Tanken är mest att han ska börja koppla att skynket = jobb :)


Köpte även ett utställningskoppel! Jag ska ställa honom på Kelpiespecialen i Skillingaryd den 2 juni! :)


Sen under dagen/kvällen satt Biz mest i kompostgaller Men med sitt märgben så gick de ingen nöd på honom! Han kan konsten att koppla av! och de gillar jag!


 

Ovido - Quiz & Flashcards