Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Sök!

Av Susanna Gälldin - 17 april 2011 14:29

Biz har nu fått köra sitt första sökpass! Underbara hund! Vi körde på en Norsk metod där det står en figge 5m ut i skogen och när Biz tittade på denne så satte figgen sig ner och jag släppte honom, sen när figgen ställde sig upp igen efter att ha gett honom godis så kallade jag på honom och gjorde samma sak på andra sidan stigen med en annan figge. Gjorde 6 skick tror jag, och på de tredje skicket så fattade han va han skulle göra! :) Buskul! Han kom när jag ropade på honom och han gick in fint på min vänstra sida! De kan nog bli sökhund av den där!   


Sen när vi fikade så tränade Biz passivitet (där har vi endel att jboba med..!) Men tycker han fixade det bra idag.


Äntligen fick han leka av sig lite med en Pumihane oxå! Inte jättemycket lek, men han fick träffa en snäll hund att springa lite ihop med! Alltid nåt!


Nu är min grabb trött! Så ska passa på att sätta mig med en glass på balkongen o njuta av solen!


Ha en trevlig dag!


 

Biz med Divas sökrulle! Nån gång ska han väl få börja med rulle oxå!


 

Trött hund efter sökträning!


  

 
 
Ingen bild

Carina Gälldin

17 april 2011 18:39

Ni var så duktiga idag!

Susanna Gälldin

18 april 2011 07:27

Tack mamma

 
Ingen bild

Mika

17 april 2011 21:35

Gud så lika de är, det syns att de är syskon! Han är jätte söt. Bra tips på sökmetod, där har vi något att prova! Blaise fick en tjurmuskel idag, det var helt i hennes smak och höll henne sysselsatt när vi satt ute i solen och fikade.

Ha det fint!
Mika och Blaise

Susanna Gälldin

18 april 2011 07:27

Ja dom är så fina, våra kelpiesar!
Ja jag tror på denna metoden! Han verkade fatta direkt! Tjurmuskel it is ;) De är grejjer de!

 
emma och disa, wilma

emma och disa, wilma

18 april 2011 09:27

Snart kanske han växer i sina öron med ;) Så grymt söt är han

http://http:maalabro.blogspot.com

 
Mari

Mari

23 april 2011 10:38

Äntligen har jag hittat er sida! Vad roligt att läsa, och se bilder från allt ni gör! Vad fin han är! Det ska bli så kul att träffas i Skillingaryd!
Här har vi börjat få lamm, 3 st föddes igår! Genna blev alldeles till sig! ;) Men nu verkar hon ha insett att tackan fixar det där! Ha,ha - lilla gumman! Ha en trevlig påskhelg! Hälsningar mari&Genna&Anni&Bizkit&Maggie

http://www.australianmates.se

 
Mari

Mari

23 april 2011 10:41

Förresten, läste att Smack ätit upp Marias väninnas guldörhängen! Mamma Genna åt upp ett av min väninnas örhängen - odlad pärla! ;) Sedan dess varnar jag alltid folk som har örhängen! :) Det är ju inte alltid man hinner ha koll på när de kommer ut igen, så att säga...!

http://www.australianmates.se

Susanna Gälldin

24 april 2011 07:54

Hehe jag varnar alltid folk som har smycken på sig nu att om de gullar med valpen så är det på dess eget ansvar! ;) Puttinutt-gullar man med en kelpie så får man passa sig!!!

Ha de gott så ses vi i Skillingaryd! Ska bli så himla roligt! Ska anmäla Biz ni till utställningen! (om jag kommer ihåg hur man gör!) KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards