Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Susanna Gälldin - 24 juni 2011 13:52

Nu är hundarna och jag hemma från en mysig övernattning i Frinnaryd hos bästaste Sandra! Igår va vi iväg till Tranås BHK för lite agilityträning!


Biz fick träna på att springa mellan hinderstöd, nemas problemas! De hade inga tunnlar framme, och lat som jag är så orkade jag inte dra fram dem, kanske bra för Biz som faktiskt blivit lite av en tunnelidiot att inte se några tunnlar på agilitybanan.


Vi tränade även lite slalom.. men vet inte riktigt vilken metod jag ska använda. Igår fick han springa mot ett lock med godis på, så när han gick rätt så klickade jag. Han kunde ta några "svåra" ingångar till slut. Men vet inte hur detta kommer bli i slutändan? Vill ha ett snabbt och sjävlsäkert slalom. Får just nu massor med bra tips på FB :) Tack tack!   


Aja han får ändå inte tävla agility förrens om 13 mån, jag har tid att tänka ;)


Väl hemma hos Sandra sen va han ett monster! Han är annars duktig på att ligga still när vi andra är stilla, men icke.. inte ens när han va i kompostgallret med ett ben la han sig ner.. Vi som trodde att vi i godan ro kunde käka våran pizza o kolla på snyftfilm, big no-no! Efter ett tag tröttnade jag på hans vackra (?) stämma, och satte ut honom i bilen, där han la sig nästan direkt och somnade... suck..!


Efter en god natts sömn så gick hundarna o jag ut i trädgården och läste bok! Klockan va då runt 8, helt tyst överallt o solen lyste! Underbart att bo på landet! Sandra vaknade o släppte ut Gizmo, tjohoo sa Biz: LEKTAJM! Efter några varv runt trädgården, Gizmo med boll i munnen och Biz inte långt efter, så gick vi på en mysig promenad!


Som sagt, nu är vi hemma igen, och Biz, Ella o jag har tagit våran midsommardusch ;) Första gången jag badar hela Biz (innan har det bara vart baktassarna) och han skötte sig super! Stod stilla hela tiden! Inte ens lite krångel! Sen blev de race i lägenheten! Biz sover nu, men Ella ligger fortfarande o tvättar sig! O de måste vart närmre 1 timme sen hon badade nu! Inte lätt att va Heeler!


Ha nu en skön midsommar!

/Sanna

Ovido - Quiz & Flashcards