Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Susanna Gälldin - 25 juni 2011 23:10

Ja igår spenderade hundarna o jag kvällen hos mamma o pappa i Bunn! Hur mysigt som helst, jag bara älskar att va där ute! Hundarna kan gå omkring som de vill, o gräva lite om de känner för de, eller bara sitta o filosofera (Ella)...


Biz gick efter Diva ett bra tag, han tycker hon är cool..! Hon gräver endel ute på ett speciellt ställe, så Biz gick efter o kollade in va "stora syrran" höll på me! Hur sött som helst! Men kommer han för nära så får han oxå höra de! Man får hålla sig lite på avstånd!


Han drog även ner en repa till kossorna, de stod på ena sidan grinden o han på andra! Vi hade sagt några minuter innan att "nä han vågar nog inte sticka dit när han är själv..." Men jo, de gjorde han ;) Han blev dock väääldigt glad när jag ropade på honom! Då liksom kände han väl sig inte så "dum" när han sprang ifrån dem ;) Han är ju stor kille nu!


Idag har vi bara vart hemma o haft, för hundarna, en tråkig dag. Städtema har det vart, så det har verkligen grovstädats! Men de fick en gossig promenad på morognen, långt inne i Carlfors skogar! Sen en promenad genom bostadsområdena här runt omkring.


Men imon blir de andra bullar! Då ska vi träna sök! Och lite agility innan det! Ella ska jag lägga ett spår till! Hon tycker inte agility är kul längre, så då är spåret helt fantastiskt att ta till! :) Då känner jag att jag gör nåt för henne, o hon får arbeta lite och känna sig duktig!   


Tack o godnatt!




Biz precis klar med sin grop ;) Söt liten brun nos!
  

Det Diva gör, ja de gör även Biz... fast på avstånd ;)
  

När vi va i Stadparken sist, då kollade Biz in hästara i hagen! De va intressanta! (synd bara på dålig oskarp mobilkamera!)   

Ovido - Quiz & Flashcards