Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Susanna Gälldin - 21 maj 2011 12:27

...ja det har det vart fre-lör! Va inbjuden till Jonna igår på tjejkväll, men innan de så stack jag hem till Sandra och hälsade på! Biz fick träffa hennes Gizmo, det började kanske inte så bra eftersom vi va inne när de fick hälsa,vilket innebar KISS på hela golvet! Biz blev såååå glad! Så vi traskade ut i trädgården, och jädrar va de rejsade! Gizmo måste va den snällaste hunden jag någonsin mött, sånt tålamod! Biz va ju överallt hela tiden, gärna på stackars Gizmo! Det va nästan så han va tvungen att bajsa på Biz eftersom han va under honom när han blev nödig! ;)


Sandra fotade lite med sin fina kamera, så de kanske kommer nån bild här i dagarna! Jag tog bara några bilder med min mobil, vilket inte blev så skarpt ;)


Jonna har en JRT som heter Sune, en riktig testosteron kille, så jag valde att inte låta Biz hälsa på honom, tog det säkra före det osäkra! Så Biz fick sitta i kompostgaller hela kvällen, men han sköter sig så fint! Han accepterar att ligga där, han blir dock ledsen när jag lämnar honom själv.


Det blev många goa skratt och endel vin under kvällen! Helt underbart!


Idag så gick vi upp (va faktiskt pigg) vid 7, åt lite frukost och sen gick vi på en promenad! Biz i lina (fast egentligen behöver han inte ha den!) och Gizmo i koppel, blev impad av Biz att han inte va på Gizmo under promenaden!


Sen åkte vi till Aneby Brukshundklubb och tränade agility! Biz sprang in o ut genom tunnlarna medans vi plockade fram! Skickade honom "runt" och "om" ett träd som va väldigt tjockt om man jämför med de tunna träd/stolpar vi tränat på innan. Men de va inget sa Biz ;) Fick även tränat på att "gå fint" i trav jämte mig, vi övar o övar så han ska gå bra på utställningen 2 juni! Han sprang fint både med hund framför och hund bakom, sen fick Sandra agera domare och kolla tänder o känna igenom honom på ett bord! Tänderna tycker han är onödigt att visa upp, då beter han sig som en slingerorm, men de ska vi nog lära oss ;)


Nu tar vi de lugnt i eftermiddag/kväll, kanske att jag sticker iväg en sväng o kollar på skor som ska passa till klänningen jag ska ha på bröllopet. Men då får nog vovvs stanna hemma, tror inte de blir ledsna ;) 


Ha det gött!

Sanna

Ovido - Quiz & Flashcards