Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Susanna Gälldin - 6 maj 2011 20:30

Ja nu har det gått ännu en vecka med min lille kelpiekille och jag bara njuter! Han är idag 14 veckor och blir bara roligare och roligare för varje dag som går! Just nu ligger han och gnager på en oxstrupe (luktar pekka i hela rummet..)


Vi har inte haft någon kurs denna veckan, men tränar som bara den gör vi hela tiden! Idag på promenaden så gick vi förbi ankorna nere vid ån, liiite läskigt va de allt! Men han är tuff innerst inne ;) Vi har tränat agility oxå, han är nu kung på att runda hinderstöd och skickas in i en böjd 6m tunnel! Vi tränar även stabilitet på klubbens hinderkärra och att springa igenom ett motorcykeldäck! Skulle dock behöva en hjälpande hand ibland då det är svårt att göra flera saker samtidigt! Jag hinner ju knappt lägga ut belöningen innan hunden gjort övningen flera gånger ;) Han är allt söt ibland!


Jag bara lääängtar tills 2 juni nu, då är det dags för utställning på Kelpiespecialen i Skillingaryd! Ska bli så himla kul att träffa syskonen igen! Då kanske Biz äntligen kan få leka av sig lite med likasinnade huliganer!   


Imon ska jag åka o titta på mamma o Diva som ska tävla elit sök i Mullsjö! Ska bli kul att se dom jobba "på riktigt" igen! Sist gick de ju asbra!


So long! :)


 

Ja han är rätt söt ibland! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards