Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Susanna Gälldin - 9 maj 2011 21:33

Idag har vi tränat sök :) Mamma o pappa hjälper mig, o ställer upp som figuranter! Nu går han skitfint, springer glatt ut till figg, sen när figg är passiv så kommer han så fint när jag ropar på honom, men han har inte lust att varken ta godis eller kampa med mig, han vill ut till figgen på nästa sida direkt! :)


Sen åkte vi upp till HHK o tränade lite, tjötade mest me folk! Han fick koppel-leka lite med collien Jackie, så fina var dem! Skulle va kul att släppa dom lösa nån dag!


Tränade lite fokusgående och några positionssättanden. Han är rolig att jobba med!


Sen kunde jag inte motstå att gå över på agilityplan o köra lite! Gjorde samma övning som igår, med däcket o tunnel! Sen skickade jag honom runt hinderstöd! Vilken fart han har, endast 14 veckor gammal! Shit!


Men nu är han trött, imon är det valpkurs igen! Extra långt pass imon! ^^,


Sen kan jag bara meddela att Myran lever (!), jag va lite väl dramatisk i lördags och trodde det bara va avlivning som fanns som alternativ. Men med lagom motion, BoT täcke efter aktivitet och tabletterna Aktiv Hund så kommer vi fixa detta! Har även tillgång till smärtstillande ifall hon får ont igen. Imon ska hon få behandlas med el i bakpartiet! Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar på det! Det är bästa Carina Losenborg som gör detta, va skulle vi gjort utan henne! Smidigt med en hundfysioterapeut så nära! Det är guldvärt!


Tack o hej, leverpastej!




Ovido - Quiz & Flashcards