Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Susanna Gälldin - 7 maj 2011 21:00

Idag har jag vart i Mullsjö och tittat på elitsök! Kul att se hur folk tänker när de skickar osv! Fick se en GRYM prestation av en kelpiekille idag, Molle med matte Maj från Alingsås. ojojoj vilket ekipage! Hade rysningar över ryggen så bra va dom!

För mamma o Diva gick de mindre bra, men så är de med hundar, man vet egentligen aldrig hur de ska gå! Tråkigt men så är de visst..!


Biz har skött sig fint! Visat sig från sin bästa sida! Efter söktävlingen idag så åkte vi till Bunn (mamma, pappa och jag). Biz han har badat för första gången! Skräckblandad förtjusning! Men hoppas han inte blir en badkruka utan att han kommer gilla att hoppa i sjön framöver!


Har även hunnit med ett litet sökpass med honom, idag gick de superbra! Han kom tillbaka fint till mig mellan skicken! Men han vill inte leka hos mig utan väntar bara spänt på att bli skickad vidare! Men att han kom tillbaka till mig är en vinst idag! De har han inte gjort de 2 senaste gångerna, då har det bara vart "figg figg figg" i hans huvud! Påväg till pappa på ett skick så snubblade han på en sten och slog i benet, vilket gjorde ont för han skrek ett tag, sen va han lite osäker på att springa iväg på den sidan, men han fixade det tillslut! och hos mamma brände han sig lite på brännässlorna så där blev de me lite konstigt! Men de har han säkert glömt till nästa gång!


Nu är han stentrött :)


Sen är min lilla Myran inte helt okej.. det började när vi va påväg hem från tävlingen, hon började bita åt sin bakdel och fick panik. Sen när vi kom ut till Bunn så hade hon svårt att gå. Bakkroppen hänger liksom inte me, så hon fick ligga i bur en stund o vila. Sen efter ett tag så kröp hon fram och visade ingenting, hon hängde me till sjön och traskade på som vanligt. Men sen när jag kom hem så började hon igen. Hon fick svårt att gå framåt då bakbenen inte hängde me, och då får hon panik och biter bakåt. Nu har hon fått smärtstillande och ligger i sin bur. Hon har vänt på sig några gånger så helt stel är hon inte. Men ska ge henne en dos till ikväll så får vi se hur morgondagen ser ut. Hon ska absolut inte få lida. Ska ta på henne BoT täcket, det kanske hjälper lite iaf.


Gamla fina hund, man vet att man inte får ha kvar dom hur länge som helst, men man kan aldrig förbereda sig när det väl är dags.   Jag ska sova ihop med henne inatt, mest för min egen skull säkert! Men de känns inte bra att lämna henne om hon får ont. ÄLSKADE FINA MYRAN!


Biz hittade en leksak inne i huset, den tog vi med oss hem!

 

Killen grävde lite i Divas grop! Då blev man visst brun om näsan!


 

Han är inte supersmidig att få på bild... suck!

    

Hm va de här syster Diva grävde innan tro? Måste nog undersöka denna grop!

 

 

Min vackra Myran! Jag vill ha dig kvar föralltid <3

Ovido - Quiz & Flashcards