Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Märkestagning

Av Susanna Gälldin - 18 juni 2011 15:18

Nu är Biz och jag hemkomna efter dagens aktivitet på hundklubben! Det har vart märkestagning, vilket innebär att man tävlar i olika grenar, lägger ihop poängen och vinner guld, silver el. brons beroende på va man får för poäng. Jag har ju ingen egen hund att tävla med så, jag fick ta Diva! Mammas "krav" va att ta guld! (de har vart några poäng infrån innan)


Vi började med lydnaden, moment som ingår är tandvisning, linförighet, läggande under gång, inkallning, ställande under gång och budföring. Vi fick ihop 53 p. av 60 möjliga! Agilityn fick vi fullpott på, det är en busenkel bana, dock innehållande bordet ;) Höll på att bli en vägran, men hon hoppade upp så fint så!


Sen va det dax för vardagslydnad. Två olika moment, dels vara uppbunden utanför klubbstugan 2 min (fullpott) och sen att man ska lämna dem i en bil, plocka ut två matkassar, gå en bit bort o sen tillbaka för att låta hunden hoppa ur bilen! Fullpott även där! Fina lilla malle!   


Sista grejjen att göra va spår! Det är ett kort (50meters) spår, helt rakt (?!!!) så inga konstigheter. OM nu inte matte hade tappat bort sig i skogen och korsat spåret lite hej vilt...! Hon spårade fint, hittade sin boll, fullpott även där!


Så ja, lilla mamma, nu har Diva sitt guld ;) Men nästa år är det Biz som får visa sina framföt...eh tassar ;)


Biz fick komma ut en sväng sen, han fick bl.a leka av sig lite med två hundar, en blandis lite större än han själv och en liten jack russel! Roooligt att få springa!


Efter märkestagningen åkte jag ut med Diva till Bunn, där mamma o pappa har vart under sin semester, Biz fick passa på att bada lite! Han fick låna Pigges flytväst! Sååå snygg ;) Ska nog köpa en flytväst imon på SMet om det finns! Skönt att ha de på honom när han ska i o simma okopplad.


Han lyckades fastna i stenröset under vattnet, fick ont i ett framben (han har sån otur med sina långa framben denne hund...) Då kopplade jag honom, men sen ville han i igen så han fick gå i med flexikoppel på sig så jag kunde stoppa honom! Men tro de eller ej, han lärde sig av sitt misstag så han gick inte över på samma ställe en gång till! Smart kille de där ;)


Nu är de dags för grillkväll i Hulan ;) O imon drar mamma, pappa o jag (Diva o Biz) till SM uppe i Stockholm! Kan ju inte missa agilityfinalen! Såååå spännande!


Take care!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards