Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Långhelg med slapp o hundträning!

Av Susanna Gälldin - 7 juni 2011 22:58

Ja nu är vi tillbaka i verkligeheten igen! Kom hem från Jonas familjs landställe igår, vi spenderade sön-mån där :) Skönt att bara komma iväg o inte göra nåt! Men både resan dit och hem va varm för de små djuren :/ Så det blev bad flera gånger! Biz har nu badat på "riktigt" för första gången! Först tyckte han de va lite läskigt, men sen kunde jag kampa med honom i vattnet, å då va de la inget!


Han har även kunnat ligga långa dagar i kompostgaller ihop med Ella, där de faktiskt kunnat ta det lungt även om vi andra suttit en bit bort, utom synhåll ibland! Eftersom Stacie-rottweiler vaktar sina ägor där på landet så funkar det bäst om mina hundar är i galler, o de är bara skönt att han lär sig i tid att kunna koppla av i sådana situationer! Tillome när hästarna gick i hagen jämte så va han tyst, ja inte i början, men när jag sa till honom att "nu räcker det" så tystnade han o la sig ner igen!   


De fick varsin glass, Ella o Biz! Gjord av filmjölk o vatten, som stod i frysen under natten! De va uppskattat! Sådana får det bli fler utav i sommarvärmen! Fast kanske inte just filmjölk, utan buljongvatten eller nåt!


Idag har vi vart på valpkurs! Han sköter sig så grymt bra! Smet bara för mig två gånger.. suck..! Men inte lätt när alla går åt ett håll o Biz får vänta på sin tröga matte! Blev superimponerad av honom när vi gjorde en "trekants inkallning", där jag kunde sätta honom på "kvar", för att sen placera mig en bit bort, och till sist slänga iväg leksaken! Han satt kvar, kom när jag ropade och sen fick han ta sin belöning! Dutti kille <3


Nu är vi trötta. Biz sover redan, Ella är hos farmor och jag ska lägga mig nu me!

Godnatt godnatt!

 
 
Åsa o Lovis

Åsa o Lovis

8 juni 2011 08:28

Men buljong är ju jättesalt? Här serveras mycket köttglass på somrarna :) Frysta märgben.

http://www.toktassarna.com

Susanna Gälldin

8 juni 2011 17:14

Jo det vet jag, men hört många som tar typ 1/4 del buljongtärning i 1 liter vatten.. men hm.. får se va de blir för gott i sommar ;)

 
Ingen bild

Mika

9 juni 2011 13:03

Grattis till den fina placeringen i Skillingaryd! Kul att det gick så bra för alla.

Vad duktig Biz är som kan ta det lugnt så bra! Där har Blaise absolut något att lära från brorsan.

Jag brukar blanda lite blötmat med vatten och frysa in i kuber. Det brukar vara poppis! En burk räcker till ganska många "glassar".

Ha det bra!

Susanna Gälldin

9 juni 2011 19:55

Biz bugar och bockar! :)

Smart där med blötmat, det kommer jag absolut testa!

Ha de gott!

 
mari

mari

13 juni 2011 07:24

Trekantsinkallning...Är du säker på att det är valpkurs ni går?! ;)

http://Www.australianmates.se

Susanna Gälldin

14 juni 2011 21:35

Haha ja man kan ju börja undra va vi håller på med egentligen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards