Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Utställning!

Av Susanna Gälldin - 2 juni 2011 20:44

Ja käre nån va vi har grejat idag! Biz har nu gått sin första utställning! Vilket han skötte superbra! Han fick först pussa på syskon o pappa innan det var dags att trava fint inne i ringen! På med utställningskopplet och träna lite innan! Finfint!   


Biz o brorsan Riff var först in i ringen! Svart mot brun! När vi kom så såg jag hur stora alla syskonen va! Biz som vart störst hela tiden innan va nu minst! Liten, slingrig och slank är han min pojk! Så Riff fick första platsen och Biz god tvåa!


Med kritiken:


Välformat huvud, mörka vackra ögon. Väl ansatta öron. Bra hals och rygg. Aningen kort kors. Behöver fylla ut i sin front och utvecklas i kroppen. Bra bakbensvinklar. Lätta fina rörelser. Aningen ngt instabil i fronten. Plac 2 och HP :)

 

Han gick såå fint i ringen, stod fint gjorde han med! Även om han hade brorsan bakom sig! Vi fick även vara med i avelsgruppen (tror jag!?) Ihop med pappa Smack, brorsan Riff och syrrorna Maggie och Brownie! Kul :)


Efter utställningens slut va de dags för lottdragning, då vann jag första pris på min lott! Tjohoo! Tog självklart ett presentkort hos Frisk hund! :) (www.friskhund.se) Där faktiskt jag själv ska unna mig en massage hos bästa Carina Losenborg!


Sen gick vi bort mot inhägnat område för att släppa alla valparna! Biz han är något försiktig, medans tjejerna bufflar på! Men tillslut hittade han fina lilla Buza som inte heller ville springa, de låg länge och bara brottades! Så fina! Han sprang dock endel med brorsan Riff! De lekte liksom på samma villkor! Ingen som direkt va "dominant" utan de sprang ihop! Men tjejerna kunde säga ifrån o de va läskigt sa lille Biz ;)


Sen satt jag med en trött liten valp och kollade på lydnaden! Kan säga att de va inte lätt denna gången att kalla in honom från leken, som har gått så bra innan! Detta va nåt mycket speciellt tyckte han väl! Att pussa på syskonen igen! <3


Kom hem vid 16, sen bytte jag om o stack med på sökträning! Jag som inte skulle me egentligen! Men de är ju så underbart att sitta figge i skogen under en gran och bara vänta! Biz fick inte sökträna idag, utan bara "kampa-med-figge" träna! Gick sådär, han vill ju bara pussas, har inte tid me kamp!


Laddar upp lite bilder från dagens aktivitet!



Biz o jag ! Debut i utställningsringen!



Biz och domaren (som jag glömt namnet på...!)



Brorsan Riff på första plac. Och Biz på andra plac! Båda med Hp.       



Hejarklacken! Farmor, mamma och pappa va med o tittade!



Mari (uppfödare) med sin tik Bizkit



Malin med sin tik Buza



Fam. Johannessons tik Brownie 



Kamillas tik Maggie (Black Magic)          



Till vänster står Maria med hanen Riff (Chocolate Bar). Här tävlar Riff och Buza om vackraste valpen. Idag tog Buza första placering!



Biz med sin första rosett!



Pappa Smack !



Ella va en duktig supporter hela dagen!



Kramkalas! Biz och Brownie!

  


Min fina fina pojke! Är så glad att han är min! Finaste Biz                      

 
 
Ingen bild

Hanna

2 juni 2011 22:20

Jag tycker allt din (lilla) pojk var finast av dom alla!!!

Susanna Gälldin

3 juni 2011 17:47

Ja han är så fin så :)

 
Ingen bild

Mamma

2 juni 2011 23:09

Tack för en underbar dag! <3

Susanna Gälldin

3 juni 2011 17:48

Tack själv

 
Mari

Mari

3 juni 2011 18:34

Jag knycker lite bilder då! :) Bizpojken var ju jättefin! Men så fick han HP också! :) Vad kul att det var att träffas igen och få se de 6 valparna!

http://www.australianmates.se

Susanna Gälldin

4 juni 2011 17:03

Ja knyck du bara ;) Har mer bilder än de som är i bloggen, bla. en närbild på Bizkit när hon står! Ha de gott! Kram

 
Sophi

Sophi

3 juni 2011 20:41

Kul att ni fick en sån fin dag. Visst är han den finaste lilla Biz.Ser ut som han skötte sig jättebra.

http://www.pudelhopp.wordpress.com

Susanna Gälldin

4 juni 2011 17:02

Ja han skötte sig hur bra som helst! Så duktig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards