Alla inlägg under maj 2011

Av Susanna Gälldin - 1 maj 2011 14:24

Ja igår va vi på HHK och tränade sök! Kul att ha en egen hund att köra me! Han har ju helt klart fattat att han ska till figgen i skogen och det är ju bra! Men att komma tillbaka när matte ropar, nja inte lika kul! Så jag får jobba stenhårt på att få tillbaka honom innan han får sticka ut till nästa figg!


Under eftermiddagen igår så va jag i städtagen! Fick slängt massa kartonger o glasflaskor som stått flera månader! Hundarna fick vara kvar hemma medans jag åkte iväg, Biz han gnällde nån gång efter jag stängt dörren, men de låg lugnt och fint när jag kom tillbaka (efter max 20 min). Så skönt att inte ens gammeltanterna skäller när de hör bilen! Duttiga små djur   


Kvällpromenaden blev väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig! Gick upp i skogen som vanligt, när jag började närma mig scoutstugan längre bort så hörde jag sång! Valborgsmässofirandet ja.. juste! ;) Det var folk överallt, men jag slingrade mig genom folkmassan, inte världens lättaste med en överglad kelpievalp! Men de hade varken tänt elden eller börjat smälla smällare så vi kom hem helt oskadda!


Idag har jag vart uppe på JBK och kollat på lydnadstävlingen! Sjukt kallt va de så jag tittade inte så noga på de som tävlade utan tränade mest vid sidan av. Biz halvbrorsa Anton skulle vart där o tävlat, men de dök aldrig upp :( Hade vart kul att se annars! Inne på prisutdelningen så skötte han sig fint, la sig ner och slappnade av, även att folk applåderade och gick förbi med hund!


Biz har inte gjort sådär hemskt mycke saker idag, men tja trött är han! Han har även fått på sig sitt bärnstenshalsband! Hoppas nu att de funkar lika bra på honom som på Myran o Ella! Han ser lite fjollig ut kanske, men va sjutton gör de! Tack snälla Monica Wogenius som skänkte det!   


 

Tack o hej!

Ovido - Quiz & Flashcards