Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Goa söndag!

Av Susanna Gälldin - 29 maj 2011 16:37

Idag har vi verkligen haft en skön söndag! Lång sovmorgon, Biz sov till ca halv nio! Rekord!!! Han är sååå bra! Ut en snabb kiss, o sen in igen för lite frukost! Sen hoppade i i säng igen och drog oss en stund till!


Vi drog en sväng till brukshundklubben, ska man ändå ut så kan man ju dra iväg en sväng, tråkigt att gå hemma hela tiden! På JBK va de inoff. agilitytävling idag, Åsa Brooses examination (som jag gissar gick igenom!) Men innan vi drog ner på plan så la jag ett spår till Ella, med massa vinklar och hopp över stockar! Och ett till Biz som endast va rakt, med godis i vartannat steg, gjorde ett godisuppehåll på 6-7 steg. Dessa fick ligga drygt 1 timma, lite mer.. kanske 1 h 20 min :)


När jag kom ner till agilityplan så dök Christer på mig och undrade om jag kunde köra hans lilla sheltie Bell i ett lopp! Självklart! Skitkul att köra lite agility, har ju ingen hund direkt att tävla med just nu! Vi diskade oss, men jag tycker (för att vara andra gången jag kör henne) att vi fixade det bra! Svårt när man inte riktigt "kan" hunden i olika situationer. Bell blev störd av något utanför banan och då va jag för långt ifrån hopphindret, och hon är inte så självständig att hon vågade ta de utan sprang förbi, sen smet hon in i tunneln. Men jag gjorde den komb. igen och då funkade det super! Men shiit va trött man blir av att mana på hunden att springa framåt och våga! Fina lilla Bell! Hade kunnat köra henne i ett till lopp, men va tvungen att gå spåren och sen åka hem! Kanske kommer en till chans!


Spåren då: jag började med lillemans spår, tog ett litet tag innan han kom på va vi gjorde, men sen gick han så fint så! Lite snurrar och så, men han kom fram till slutet! I slutet låg en kampleksak, men icke, han ville bara fortsätta spåra! Goa killen! Men av med selen och ut på stigen, ja då kunde han kampa minsann! 


Ellas spår gick klockrent till en början! Vinklade 90 grader skitsnyggt, hon lurade mig en gång, då tog jag tillbaka henne och hon tog upp spåret rätt. Dumt när man inte sätter snitslar, jag tappar bort mig direkt i skogen har jag märkt! När jag går spåret tänker jag att "vid det trädet vinklar jag, o där vid den stenen går jag över.." jag måste ha riktmärken, men när jag går där med hund 1-2h efter, ja då är det som bortblåst! Jaja Ella ska ändå inte tävla i spår! Det blir som det blir! Hon tappade bort sig lite på slutet, drygt 20 meter ifrån leksaken, men jag hjälpte henne rätt efter ett tags snurrande, så hon fick hitta sin belöning! Lycklig hund!


Nu tar vi de lugnt, käkar lite ben och bara myser! Jag har planerat kombinationer till nästa gång i agilitykursen, skönt att ha det gjort i tid, brukar annars bli kvällen innan, eller i värsta fall precis innan kursen ska börja... inte ok!


Nu längtar vi och ser fram emot att träffa alla på torsdag! Kul att många syskon kommer och att pappa Smack kommer :) Ska bli kul att se likheter fysiskt och psykiskt syskonen emellan! Får se om vi tar ett bad nu ikväll, eller om vi skiter i de! Klorna klipper vi på onsdag! Iiiiiih va kul detta ska bli!!!!!



Trött liten Bizter :) Ligger "plats" utan att tänka på de!!

  


De otroligt välritade nyb. kombinationerna till nästa gång!

  


Ella tar igen sig i soffan efter dagens aktiviteter.

  


Ella i sitt spår! Med sin snygga kamosele ;)

  


Biz hemma hos farmor!

  


Ella hos farmor, tar igen sig i solen! Finaste lilla skalbagge <3  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards