Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Valpkurs i stan

Av Susanna Gälldin - 24 maj 2011 22:23

Ja nu är Biz och jag hemkomna från dagens kurstillfälle, han va superfin! Vi började med att gå in på stationen, där åkte vi hiss, han blev buren i rulltrappan, gå genom dörrar som öppnas av sig självt och så tränade vi kontakt inne i en av gångarna där det rör sig mycket folk! Folk som går, springer, har rullväskor med sig osv! 


Han har fått balansera på olika saker. Bänkar, pelare, saker som rör sig i lekparken, på fontänen, ja massor med olika balansövningar! Han är så cool!


Vi va i Rådhusparken en ganska lång stund, där gjorde vi övningarna: sitta passiv vid stolpe (börjar bli bättre o bättre, men absolut inte helt ok än!) ping-pong inkallning (han börjar bli för snabb för mig plus att jag hade stövlar på mig, så klumpig matte och smidig hund..!) uppletande (han fick på näsan bra, han låter så sött när han jobbar med nosen!) inkallning med mötande hund (SKITDUKTIG!) gnagmöten (ja nu går han ju typ fot med mig så inget att anmärka på alls!) Sen gick han lös några korta stunder i parken, och han följer mig så fint! Jag har säkert glömt hälften av vad vi gjorde idag, men men!


Ja jag är så himla glad för denna hund! Jag bygger hans självförtroende och han bygger mitt! <3



 
 
Ingen bild

Carina Gälldin

25 maj 2011 08:46

Dutti kille! Dutti matte! Nu ligger han o sover så gott, drömmer nog om igår!

 
Mari

Mari

27 maj 2011 21:26

Ååhh, vad ni gör mycket roligt! :) Han kan alltså, stå! Jaha, lite sent att börja träna inför morgondagen! Men till Skillingaryd...! Jag tror det ska gå bra imorgon, huvudsaken att hon inte går ffr mig och backar! ;) Man ska inte träna såå mycket ögonkontakt med en kelpie! Ha,ha!

http://www.australianmates.se

Susanna Gälldin

28 maj 2011 13:51

Ja, kan o kan... hrfm..! Men det gick ju bra för Bizkit idag ju! Snygging kelpie där! Ses snart!!!!

 
Mari

Mari

28 maj 2011 17:40

Ja, det gick ju kanonbra! BIS-Valp, det hade jag inte räknat med! Yngsta, lilla tjejen! Fast det viktigaste, tycker jag, är att valpen har kul! Att kunna mingla runt bland alla hundar och människor och tycka att det är ok! Kanske, ännu bättre - det här var ju jätteroligt! Det är mitt mål med valparna! Snart ses vi! :)

http://www.australianmates.se

Susanna Gälldin

29 maj 2011 16:27

Ja jag vet ju bara hur Biz är bland folk och hundar, o han är ju inte rädd iaf ;) Tvärtom! "Heeeeeej se mig, här är jag!! Tjohoo..!" :) Dessa små apor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards