Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Susanna Gälldin - 30 mars 2011 14:29

Jag idag passade jag på att miljöträna den lille svarte! Myran o Ella är hos farmor idag och ska sova över hos mamma o pappa inatt, skönt med ensamtid för både dom och Biz!


Vi fick sjukts ner till Huskvarna "city" där vi började vår träningspromenad! Det första Biz möts av när han sätts ner på backen är en gammal tant med rullator! Hon hade haft hund tidigare och dessutom hade hennes dotter en Kelpie! Biz han hängde i öronen på henne, och jag va livrädd att han skulle få tag på hennes örhängen! Rullatorn va inget läskigt alls! Så cool är han!


Sen kom vi vidare genom parken, svansen högt upp i luften och med sånt självförtroende!   


Det åker endel bussar i Huskvarna så det va perfekt att bara sitta o vänta på att nån av bussarna skulle köra förbi! Upp med snusdosan med oxhjärta och sen va de fritt fram för bussen att passera! Liite läskigt va de allt, men oxhjärtat och matte lockade mer än vad bussen skrämdes så det så! ^^,


Vi passade på att gå in på Hund & katt o säga hej, men Biz han orkade inte hälsa mer så han somnade i min famn! Jobbigt att va stadshund!  


Sen gick vi till busshållplatsen och nästan precis så kom bussen, jag bar in honom och betalade och fick knö mig in bland allt folk! Samma här, stencool!

Hoppade av bussen efter några hållplatser och satte mig vid honom på trottoaren och matade med hjärta medans bussen for iväg! Efter bussen kom det även bilar, lastbil och 3 mopeder, mopparna blev lite för mkt ljud så när de åkte förbi så satt han under mig, men ändå lugn!


Mötte en hund som vi pratade lite med, då satt vi "ryggsäck" och han bara total slappnar av!


Nu sover han sjuuuukt gott! Nu ska vi nog inte göra så mkt mer idag! Han ska iofs följa med på min kurs ikväll, men då får han nog sova i bilen!


Tidigare idag började jag med nosdutt i hand och nosdutt på lock! Han fattar jättefort! Så nu kör vi några micropass om dagen! Ska även försöka få tag i en träkloss så vi kan börja träna kroppskontroll! Nån som har tips på vart man hittar bra klossar?


Det får bli allt för idag! Nu ska jag ut o njuta på balkongen!


Tack o hej!


 


Ovido - Quiz & Flashcards