Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Susanna Gälldin - 27 mars 2011 08:00

Ja nu har långa månader av väntan gått, o nu har jag min lille Biz vid fötterna! Känns helt overkligt! Han skötte sig fantastiskt bra på hemresan, en riktigt cool kille! Inga problem att gå i koppel va de heller! Bilarna va dock lite läskiga! Men käre nån har man bara bott på landet i 2 månader så kan de inte va lätt att komma ut till "stora staden" ;)


Mötet med Myran o Ella gick som jag hade trott. Han fick träffa Myran först (surkärringen), först började hon uppvakta honom (?) hon hoppades nog på att de va en stilig man som visste hur man behandlar gamla damer, men icke! Sen fick jag se Myrans "vanliga" jag, då hon satte dit honom. Sen fick han träffa Ella, o hon började direkt att tvätta o pussa på honom. När sen både M o E va hos Biz så stöttade o skyddade E självklart honom när M skulle bitas!

Men han har fattat att man går inte jättenära de småsvarta, o speciellt inte den med grå nos ! Just nu ligger både Biz o Ella under stolen som jag sitter på, Myran ligger i en bur bara 30 cm ifrån de andra! Så skönt att han kan koppla av när han märker att han inte får respons på sin aktivitet från de andra djuren!


Natten gick över förväntan! Myran hon fick ligga i ett eget rum bakom ett kompostgaller, men vi andra låg i samma rum. Jag i soffan, Biz på golvet o Ella i en av de öppna burarna. Han har sovit totalt 7 timmar inatt utan att behöva kissa eller leka så där väldans mycket! Blev lite bus vid 05.00, o sen slockande han när jag klappade på honom. Ut vid 07.00 för att både kissa o bajja! Dutti hund!


Nu har han fått sitt första mål mat och kissat o bajjat en gång till ute (!) Han försökte få igång Ella på lite lek innan, men käre nån klockan är för tidigt för att hon ska orka leka!


Nu väntar vi på att klockan ska vli frammåt 10 så vi kan åka o gå promenad i Lekeryd, för att sen flytta agilityhindren från ridhuset till hundklubben.


Sen hoppas jag på idag att jag får träffa min älskling som ligger på sjukhus.. Tur man har snälla föräldrar som kan vara hundvakter medans man måste iväg!


Bilder kommer lite senare. Min bästa vän Sandra Sarén va med mig o tog massa fina bilder med sin fina kamera! Så håll ut! :)


Ta hand om er!   

Ovido - Quiz & Flashcards