Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Kelpiespecial 13/8

Av Susanna Gälldin - 15 augusti 2011 20:17

Åh vilken superkul helg vi haft, hundarna o jag! Sandra o jag åkte efter jobbet på fredagen, vi va uppe på Roslagens BK vid 19 tiden, vi satte upp mitt nya (begagnade!) Hansesgården tält! Så fint!


Sen träffade vi Sandras blivande uppfödare, Britt från Rostaggens kennel! Vi hängde på henne hem till Glorias matte, alltså hunden som bär på Sandras puppis! Vi fick te och pratade massa hund! Gloria är en fantastiskt hund, och jag hoppas på att hon bär på en liten Black and Tan-hane till Sandra! Klockan blev mycket så vi åkte tillbaka till klubben för att äta och sova! Tack Linda för att vi fick låna dina lampor, utan dem hade vi aldrig klarat oss!


Å så blev det lördag! Folk började droppa in på klubben och "lille" Riff och matte Maria bosatte sig i tältet! Även Buza, Blaise och Bizkit kom! Mamma Genna och halvsyster Anni va självklart me! Åh så mysigt att träffa dom allihop!


Biz skötte sig bra i ringen, lite nosig, men kan tänka mig att de låg endel gott i backen efter att valpar 4-6 mån hade vart inne i ringen. Han travade fint och stod bra när jag satt ner. Han reagerade lite på den Australienska domaren (en man) han böjde sig lite dumt över honom, och när han skulle känna på huvud och kolla bett så trodde Biz att han skulle sno hans pannkaka så han backade undan på ett sätt som jag inte sett honom göra innan. Tyvärr så skrämde denne herre även ett par andra hundar som ställdes, så de känns rätt bra ändå att de inte bara va Biz som reagerade på honom..!


Biz ställdes mot sin brorsa Riff (va bara de två i hanvalp 6-9 mån) Riff tog 1:a plac, men varken han el Biz fick HP.   


Kritiklappen är sjukt svår att utläsa, men ska försöka skriva de jag ser!


"6½ m old black male, need to see a bit more body, going througt the "leggy" stage, (sen står nåt om hans öron, men kan inte läsa!) corr. seissor bite, good length of neck, corr. shoulder placem + front assembly, corr. topline, lacking in turn, (sen står nåt om nåt han behöver mer utav!), coat still developing"

 

Superkul för Bizkit som blev BIS valp! Australian Mates ställde även upp i avelsklass valp och uppfödargrupp valp, där det blev HP i båda! Tjohoo va snygga vi är!   


Biz fick busa av sig med syrran Blaise, så fint de lekte! Sprang inte så mycket, utan låg mest o munhöggs i gräset! Gullegrisar!


Under lördagen kunde man även gå o leka "hundalfapet", vilket innebar att man skulle slänga ut tennisbollar (kanske 15 st) med bokstäver på. Rutan kan väl vart 25x25 meter. Sandra o Linda körde sina hundar först, de fick in 5 resp. 4 bollar, sen sprang Sandra ut med alla bollarna så Biz fick se, (har aldrig gjort upplet innan) Han sprang självklart ut till den hon la ut sist, sen tyckte han de va lite konstigt att behöva gå ut i rutan igen, men skam den som ger sig, han kom in med totalt 4 bollar!!! (man hade 1 minut på sig!) Duktig kille som jobbade alldeles lös inne i rutan med nåt han aldrig gjort innan!   


På kvällen grillade vi, ett glatt gäng på kanske 15 pers! Biz fick springa lös o leka med Lindas Spike, Häxa (en tik på 2 år) och Imse (en puppis på 4 mån!) oj va de sprang, o va kul de hade!! Försökte ta kort på Imse o Biz, men tja, de va inte sååå lätt!


På kvällen efter grillningen så vallade Sandra o jag upp en uppletruta! Giz fick köra först, o sen gjorde vi en grunövning för Biz. Han sprang ut skitfint, o på första skicket såg vi att han hittade bollen, men han kom in utan den, andra skicket så tog han med sig bollen och va supernöjd! Den låg då på fulldjup! Älsklingskelpien   



Kelpiebus under bordet!


  


Mys!


  


Kelpiemys i sandlådan!

  


Sötnosarna!


  


Ja han är inte smidig att ta skarpa bilder på!


    

Måste bara visa Divas nya halsband som hon ska ha när vi tävlar agility! Premiär blir på Kungsbackas tävling på lördag! Det är från en sjukt duktig tjej, Anna, som har förtaget Minx design (www.minxdesign.se)


Hej hopp!   

 
 
Carro

Carro

15 augusti 2011 21:12

Kul med kelpiespecialen :)
Gloria kan tyvärr inte få några black and tan valpar, utan bara red and tan :)

Vilket snyggt halsband!

http://www.cefeus-kelpie.com/carro

Susanna Gälldin

16 augusti 2011 22:28

Jaha! Konstigt att inte Britt sa nåt om de? Vi pratade ju ändå om de!!?

Jaja, hoppas de blir en pojk iaf, för färgen spelar ju eg inte så stor roll, bara de känns rätt i hjärtat!

Ja visst är de ett snyggt halsband! Ska beställa flera stycken till Biz sen när han vuxit klart! När nu de blir!

 
Mari

Mari

16 augusti 2011 12:15

Det var kul att träffas, och snart ses vi igen!Kan det stå good ear set? eller corr ear placement? Nåt sånt borde det vara, för han har perfekta öron och placering!Jag har just mailat dig och de andra som var på specialen!
Ha det så bra! Vilken tur att jag vet hur Biz ser ut, för det är inte lätt att få dem att fastna på bild! ;)

Hälsningar
Mari

http://www.australianmates.se

Susanna Gälldin

16 augusti 2011 22:30

Ja visst har han fina öron ;) Så nåt positivt måste de vart iaf!

Japp, jag har svarat dig o de andra på mejlet nu! Ska bli grymt roligt!

Då ska jag ta med min riktiga kamera så de kanske blir några bra kort ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards