Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Susanna Gälldin - 8 augusti 2011 20:17

Biz växer o mognar för var dag som går! Eller nja, växer gör han väl inte så möe, men hoppas han biffar på sig lite snart, min lilla spinkiga varg! Men mognar, de gör han! Det märks absolut mest i söket! Tänkte jag skulle sammanställa lite hur vi står i de olika grenarna vi tränar!


SÖK: Åh va rolig han är där! Han är 100% koncentrerad på sin uppgift! Nu gör vi så att figgarna går ut i skogen innan vi kommer in på stigen, sen ställer jag upp honom och nån som står bakom mig klappar, figgen visar sig, klapp igen och figgen går ner, sen skickar jag honom på "sök". Han springer ut jättefint och tar sig nu även över ris o nerfallna trän! Sen altinerar jag lite om jag ropar in honom från stigen eller om jag går ut till figg o hämtar honom där. Han är kvar länge hos fig nu, om man jämför hur han va för nån månad sen! Nu ska vi testa att ha lite mindre synliga figgar! Sök imonkväll, jippi!


VILTSPÅR: Han har den mest sötaste attityden när han får upp spåret (hittar blodet) svansen går längst ut på tippen, så gulligt! Han är lite för het, så jag får dämpa honom lite i linan så han inte missar några vinklar osv. Han blir inte okoncentrerad när jag pratar eller snavar, eller måste rätta till linan, så de är jätteskönt! Nu när han hittar klöven vill han ta den, de ville han inte de första gångerna! Men nu kan han riktigt kampa med klöven! Sötnöt!


AGILITY: Nu va de ett tag sen vi körde agility, men han går lätt upp i stress, då vi inte riktigt vet vart vi har varandra än. Jag har backat bakåt några steg o kör mer basic nu än innan. När han går som mest upp i stress, så får han lägga sig en stund. Ska försöka få till ett agilitypass i veckan och se lite vart vi har varandra nu!


LYDNAD: Han har ett fint fokus, kan gå några steg i "fotposition". Tränar endel ligg kvar o sitt kvar. Har börjat med apporteringen. Även läggande i alla olika positioner och i olika fart (han vill gärna va på min vänstersida när han ska utföra saker!) Har börjat lite med inkallning med. Vi börjar på tävlingslydnadskurs nu nästa vecka, så då lär vi få se lite hur långt vi kommit!


VARDAGEN: En lugn och trevlig kille (inomhus), utomhus är det mer att titta på, så lite mer energi lägger han på när vi är ute! Bilarna börjar bli bättre, men han är fortfarande stressad när de kör bilar precis jämte där vi går. Men han växer väl upp nångång ;) Är så supernöjd med min fina kille!


Nu längtar jag som attan till helgen, då är de Kelpiespecial :) Träffa några syskon, mamma, uppfödare och massa annat trevligt folk!




Kan sitta sååå fint, synd bara att han ska röra huvudet ;)


  


Sista kvällskissen med utsikt över stan ;)


  



Hm.. finn ett fel ;)

  


Tur inte farmor precis lagt veden tillrätta...

  


Biz med sin fantastiska fynd ;)   

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards