Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Susanna Gälldin - 5 februari 2012 18:01

Ja idag hade vi sista ridhusträningen innan tävling! Scaaaary! Men åååh va bra det kändes!!


Har ändrat platsliggningen nu, o just för tillfället ligger han 3 min, men jag går tillbaka o belönar 6-7ggr. Ska lägga plats nu 2-3 ggr/dagen, o försöka få till minst en plats med andra hundar innan söndag. Känns det inte hundra på lördag så skiter jag i platsen..


Tandvisningen är svåååår! Speciellt med nya roliga människor. Svårt att sitta i postiton, men vi ska jobba på detta hela veckan!


Linförigheten kändes riktigt bra! Bra fokus trots mkt störning runt omkring, fick tips o råd av Pia. Så nu känns det riktigt bra!


Läggandet var super! Inga problem alls! Bara han fokuserar på mig innan momentet börjar så blir det lätt en 10:a!   


Inkallningen är bra, förutom de gånger han kollar på annat o glömmer sig o ställer sig upp innan jag ropar "hit". Men sen har jag jobbat liiite för mkt på farten, så står jag långt ifrån så bara axar han mer o mer ju närmre han kommer så ingången blir ibland lite kraschlandning innan han kommer in i position!


Ställandet är superfint, meeen, ibland får han för sig att röra sig precis när jag kommer in o ställer mig jämte honom, men de sista ställandet vi gjorde stod han still tills jag belönade! Även där en 10:a ifall han inte rör sig när jag är påväg tillbaka!


Apporteringen satt som en j*kla smäck idag! Inte rörde han sig en enda mm, o sa inte ett enda pip!!!   


Hoppet gjorde vi aldrig idag, men de är samma som inkallningen, han kan de superfint, om han inte glömmer sig o reser sig innan jag kommenderar hopp...


Nu ska jag träna på olika platsen hela veckan, imon blir de på HHK, tisdag blir det Mjölkafållan, onsdag i Tenhult, tordag på Husqvarna parkeringen och fredag vet jag inte än! Så är de nån som vill hänga på så hojta! Sen lägger jag mer än gärna plats i veckan oxå! SÅ SÄG TILL OM DU SKA TRÄNA!!!!

 

Har köpt mig en superfin träningsdagbok på www.personligalmanacka.se, så nu är jag duktig o skriver varje dag vad vi gör, även när det är vilodag, för då har jag full koll på allt   


NU TAGGAR VI LKL 1 PÅ SÖNDAG!!!!! Tjihuuuuuu :)

Ovido - Quiz & Flashcards