Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Agilityträning

Av Susanna Gälldin - 31 juli 2011 23:43

Ja idag har vi hunnit med lite agilityträning, Biz o jag! Även lille Chad fick va me på ett hörn!


Det Biz o jag jobbar på mest nu, är hans självständighet, att han ska kunna ta hinder när jag är bakom. O de kommer, men han blir snabbt störd om han inte har färskt i minnet vart belöningen ligger. Men han är sjukt snabb när han drar iväg!


Sen är det detta fruktansvärda skällandet, jag blir tokig! Han får gärna skälla, men det får inte störa hans jobb! Så nu varje gång han skäller o blir okoncentrerad så får han lägga sig ner o lugna sig, detta får han göra varje gång han skäller (o blir okoncentrerad), så hoppas han inser hur dumt det där skällandet är!


Men tycker ändå att han utvecklas hela tiden inom agilityn. Nu kan han till o me sitta ganska still brevid banan när någon annan kör. För nån månad sen stog han o skällde som en idiot, nu står han i sträckt koppel, men säger inget! Jippi!


Imon ska jag sätta mig i lugn o ro med Bizter o träna på apporten! De va ett tagsen nu, men fick inspiration när jag tittade på Sophi's fina lilla Soda! Så imon blir de lugna aktiviteter här i Bunn!


Va har vi gjort mer idag? Jo vi har vart nere vid sjön o badat, fast bara Biz o jag, Ella stod jämte o grävde upp en stor rot! Biz börjar fatta mer o mer där här med o simma! Nu får jag med honom en bra bit, lockandes med en pinne, så får han hämta den o simma in! Fast han stod mest o skällde på vågorna som slog in... smarta lilla dumma hund   


Nu tar vi lite paus från "hårdträning" (så som agility, sök o viltspår) fram till tisdag, då blir de sök igen, sen åker jag till Italien med mitt tvåbenta  , så hundarna får vara på dagis hos "mormor o morfar"  


Ha de gott!

Sanna o djuren 

 
 
Ebba

Ebba

1 augusti 2011 00:19

Kan det vara Lancashire Heeler/Ormskirk terrier ?:P

http://www.ebbabergstrom.bloggplatsen.se

Susanna Gälldin

1 augusti 2011 15:23

Japp, Lancashire Heeler är de! :)

 
Hanna

Hanna

1 augusti 2011 09:06

Vad mysigt det låter=) näste sommar kanske vi kan komma och hälsa på er i brunn! Jag har en Aussie som också e rätt bra på att skälla på banan och vara tyst brevid! Dock e de nog mer jag som blir stressad av det än honom=) Kramar på dig, och njuuut av Italien!!

http://www.hannawennersten.wordpress.com

Susanna Gälldin

1 augusti 2011 15:23

Ja klart ni ska komma hit o hälsa på! Världens bästa ställe, där man kan gå i timmar på promenad o sen bada på egen badplats!

Ja det har du rätt i, Castor skäller ju rätt mycket på banan, så de kanske blir bra ändå med min skälliga hund ;)

Kram vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards