Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Längesen....!

Av Susanna Gälldin - 29 juli 2011 08:57

Tråkigt att inte ha nån lust att skriva i bloggen..!


Men nu har vi haft en underbar morgon här på landet, Biz har vart väldigt dålig i magen men det har rättat till sig nu! Jippi! Men tänk ändå att de kan gå från "brunsås" till hårda fasta korvar på en dag?! Då kan det ju inte va så allvarligt, utan bara nåt han fått i sig? Jaja nu är han fin igen, o börjar få lite torrfoder, han fick inget igår så han är vrååålhungrig! Eller han fick fil o fisk igår, men inga pyllor!


Har ju redan skrivit på fb, men alltså guuud va glad jag blev på promenaden idag! När det först dyker upp ett tranpar från ingenstans och sen ett springande rådjur, Biz bara tittade på djuren, o kom fint när jag ropade!     Fina killen! Inga behov att springa o titta eller lukta efter dom heller!


Vi tränade även lite "sökinkallningar", jag satte honom i skogen, gick ut på stigen o ropade in honom "Biz, här é ja" Nu ska de tränas på de, så de även funkar på riktiga sökträningen!    


Sen tog jag en kotte, som jag bar med mig en bit på promenaden, den slängde jag sen ner bland massa andra kottar, sa till honom att "leta" o han gick banne mig o luktade på alla kottarna o tog sen min kotte! Alltså idag har han verkligen vart fin!  


Nu ska jag alldeles strax åka o jobba (sista jobbdagen innan 1v semester!!), Biz o Ella får vara kvar här i Bunn med familjen! Kanske får han ett viltspår som vi kan gå ikväll! Min fina viltspår-sök-agilityhund!



 
 
MariGammelmatte

MariGammelmatte

29 juli 2011 20:21

Ja, jag säger då det! Brains and beauty! Biz i ett nötskal!
Han hade nog bara fått i sig nå´t, men har du Diarsanyl? Receptfritt på apoteket. Jag har vid tillfälle fått tab. från min vet, som gör att hundarnas magar blir bra på en dag! Funkar även på oss tvåbenta!Långt krångligt namn, Dihydro....kan kolla upp det om du vill veta!

Ha det så gott!
Mari

http://www.australianmates.se

Susanna Gälldin

29 juli 2011 22:35

Japp, har gett honom Diarsanyl! Körde de på Ella när hon va kass i magen sist o tyckte de funkade bra så kör de även på Biz nu, han får väl de i nån dag till, för nu bajsar han riktigt bra igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards