Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Mini-knallen!

Av Susanna Gälldin - 18 juli 2011 20:59


Ja nu är även denna tävlingen över. Med lite blandade resultat. Jag är väldigt stolt över min fina "lånemalle", jag funderar ofta på hur vi skulle lyckas på tävling om hon va min hund, o vi kunde träna hur mycket vi ville, bo ihop osv...

Men nu är det inte så, så vi får köra efter våra förutsättningar! Denna helgen tycker jag att vi kändes som ett team, o de va riktigt nice!


Söndagens klasser gick sådär, disk i hopp3, fick fel i slalom (som i princip alla fick...!) när jag skulle ta om de igen så smet hon bakom ryggen o in i en tunnel = disk! Resten av loppet va sådär.. inte jätte nöjd med det.. hon kändes som en ko utsläppt på sommarbete ;) Lite överallt!



Ag 3 kändes fint, gjorde ett byte på ett ställe som jag o Kristina med Kriga va nästan ensamma om att göra, o de kändes så bra! Fick till de riktigt bra om jag får säga de själv ;) Sen gick hon fel i slalom även denna klassen... i mitten av slalom igen.. varför kan man undra då...?! Jaja, fina kontaktfält fick hon till, så jag är nöjd med loppet ändå!


 


Idag måndag har det gått desto bättre (resultatmässigt!). I hopp3 smällde vi till med en 6:e plats av dryga 100 starter! SM-pinne (bara 1 kvar nu i hopp!) Fina fina Diva!



I ag3 nollade vi hindermässigt, men fick 0.91 tidsfel pga två stoora svängar... surt, men jaja.. annars hade vi nog fått första SM-pinnen i agilityklass... Nästa gång ska de sitta! Det bra med denna klassen va att slalom va me, (i hopp3 va slalom borttaget pga skaderisken i halkan), nu tog hon slalom som hon brukar, så varför hon gick ur två gånger igår de undrar jag ju.. :S


Jaja det är hundar o inga maskiner vi har o göra med!


Min lille duktige kelpiebus har självklart vart me i helgen, legat mycket i buren, men oxå fått va me runt banorna, tränat på att vara passiv när det springer hundar på banan. Det är svårt när han nu har tänt till riktigt på agilityn! Han har fått mycket beröm för sitt fina huvud, och sin fina kontakt med mig! :) Fina killen!


Han har fått gå ett viltspår idag! Pappa hade lagt ett tidigare idag så när jag kom ut till Bunn så fick Biz gå sitt spår! Han va för söt för när han kände blodet och fattade va de va han skulle få göra så började svansen vifta! Han tog spåret superfint! Idag ville han till o me leka med klöven när han hittade den! Sist vägrade han ta i den :P Men idag har han riktigt dödat den ;) Sötnos!


Nu är vi trötta allihopa, jag längar efter en riktig säng (har sovit på soffan två nätter).


Jag lägger in helgens lopp! Alla utom gårdagens hopp3, den gick ju skit ;)




Hopp 3 måndag (SM-pinne!)




Ag3 måndag (Tidsfel men hindernolla)



 

Ag3 söndag (5 fel slalom)





Biz med sitt spårfynd! ;)


    
Min fina fina grävare <3  
 

 
 
Sandra

Sandra

18 juli 2011 23:13

Grymt duktiga:)

http://www.workingmalinois.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards