Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Kanonsabotören och kelpiesabotage!

Av Susanna Gälldin - 4 juli 2011 15:00

Ja nu är helgen över! Har vart en mkt rolig och händelserik helg! På gott och ont!   


Sandra o jag skulle åka tillsammans till tävlingen, så jag tog med mig Diva, Biz o all packning (mkt packning blev de..!) o begav mig till Frinnaryd! Eftersom Diva inte är jätteförtjust i att Biz inte ligger blickstill hela tiden så fick hon sitta bak i buren o Biz låg på golvet vid passagerarstolen (Vilket han är sjukt duktig på! Ligger helt still o sover!)


Väl framme så tänkte jag att Biz kunde få hoppa in i Sandras bilbur så vi kunde packa över mina saker i lung o ro, och två sekunder innan jag ska öppna dörren för att ta ut Biz, ja då får han syn på Sandra, slänger med sina långa ben (dessa långa j*vla ben...!) och kommer åt knappen som gör att hela bilen låser sig innefrån..... Nyckeln ? Ja den låg inne i bilen, likaså mobilen och allt annat....


Ja de va bara att ringa Jonas, som fick slänga sig iväg med extranyckeln, guida honom till en plats i skogen han aldrig vart innan, ja de tog sin lilla tid, som tur var va vädret dåligt, allstå ingen sol som värmde bilen, annars hade vi fått tänka ut vilken ruta vi skulle slå in för att få upp låset! Vilken ruta blir egentligen billigast att slå in ;) Men de slapp vi fundera på! Jonas kom efter 1h lite drygt, upp med låset, in med den lille svarte f*n i Sandras bil, packa fort som attan o sen drog vi iväg till Åtvidaberg och Kanonsabotören 2011!


Väl framme så började vi me att sätta upp sovtältet, sen skulle jag bara ner för att sätta upp tävlingstältet, o då öppnade sig himlen. Va de regnade! Biz o jag tog skydd i ett redan uppsatt tält, där stod vi säkert 20 min, innan regnat började ge me sig lite! Upp me tältet för att sen sticka o handla mat!


Första natten i tältet va (för mig) lite orolig, det regnade rätt bra under natten o att sova på luftmadrass o dessutom att ligga sked med en malle är inte det optimala ;) Biz sov jämte mig i bur, o där trivs han super! Inte ett ljud, även om de gick förbi ungdomar som pratade o skrek under natten! Gullhund!


Mina lopp va inte förrens vid 12 o 15, så jag har haft guldtider! Ingen stress på morgonen och tidiga kvällar! Hur gick de då?! Jo av 4 lopp så blev de 50% SM-pinne och 50% disk! Är så superduper nöjd med min hund i hopploppen! Agilityloppen har vart SKIT rent ut sagt.. :( Ska försöka lägga ut filmerna i bloggen..


Hopp3 lördag: Rolig bana, taggad hund vi kom 7a av 65-70 starter!

Ag3 lördag: Tjuvstart, vilket innebar att jag hade inte en chans att placera mig, hunden skulle genom en tunnel som låg under A:et, hon stack för tidigt o satte två tassar på A:et, men jag fortsatte banan, men ojoj vi hade ingen kontakt what so ever! Skithund! Hon gjorde ett fint slalom, de va väl de enda!

 

Hopp3 söndag: Rolig, men svår start. Jag satsade på en jakkosväng som blev helt ok. Jag hade världens hejjaklack, o de känns när man springer! Ååh va roligt de är! Samma placering här, 7a av 65-70 starter!

Ag3 söndag: Börjar bra, hon hoppar balansen (grr) jag skickar in henne i slalom o gör ett bakombyte, kommer till slutet, där hon går ur näst sista porten... suck.. skickar in henne i slalom igen, samma sak händer, in med henne igen, o SAMMA SAK HÄNDER.. Hon går ur slalom på samma ställe TRE gånger???! Sen när jag ska skicka in henne en sista gång så går hon bakåt i slalom o diskar sig, men sen gör hon det som hon ska o vi kan fortsätta banan, men hon är inte alls med mig så jag skiter i de!


Jaja 2 SM-pinnar i hopp blev de! Jag är skitnöjd med min hund! Nu taggar vi till Miniknallen i Ulricehamn 17-18 juli!


Biz har förövrigt vart jätteduktig hela helgen, mycket bursittande, men han är så nöjd så! Kan träna fokusgående med honom bland alla andra hundar o människor, kan kampa med honom där alla andra rör sig o han kampar ändå med ett grovt morrande! Han är tuff, min lille pojk!


 


söndagens ag3 disk


 


Hopp 3 söndag



 


hopp 3 lördag
 

 
 
Ingen bild

mamman

4 juli 2011 19:45

Vilken vovve jag har o dotter framförallt!! kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards