Alla inlägg den 10 december 2011

Av Susanna Gälldin - 10 december 2011 20:58

Ja nu har årets största utställning vart! Å där va ju självklart Biz o ställdes! Shit va impad jag är över min hund! Han har vart så himla cool! Låg mestadels jämte ringen o total kopplade av! Ja när han inte flirtade med syrran Brownie eller roliga människor vill säga ;) i ringen beter han sig som om han aldrig gjort annat! Finaste bästaste Biz <3Jag vart lättad när domaren, Kay Eldred från Australien, va en liten späd kvinna! Jag kände inte för en klumpig storvuxen karl igen som får min hund att bli osäker...! Biz gick in i ringen som första hund, vilken gjorde hans matte lite nervös o pirrig i magen! Självklart började vi med en klassisk hopp-upp-i-magen hälsning ;) men hon bara log åt min tokiga hund! Travar gör han superfint runt i ringen, o när han står uppställd står han riktigt bra! Lite småfix att tänka på bara så han blir ännu vackrare! När hon kände igenom honom så satte jag mig på knä om gav honom bra med stöd, jag hade inget godis i handen heller, o då blir han lugnare just när domaren ska känna igenom honom. Biz slutade som 2:a i hanhundsjunior, med betyg Excellent :) tänkte jag skulle försöka mig på att skriva ut kritiken, kanske får hoppa över nåt ord som inte går att läsa! "Young dog of good size and good proportions. Correct bone for size. Correct topline. Slope of croupe (?) and set of tail. Head get to develop, but well-placed ears and correct. Moved well, moved with a light gait (?) needs to develop in chest." Är som sagt jättenöjd! Jättekul att träffa kennelmatte Mari och Brownies matte (som det gick superbra för, juniortik vinnare och inbjudan till Crufts utställning, Brownie kom sen trea av alla tikarna!) så kul! När alla kelpiesar va färdiga så drog vi iväg till alla tillbehörsmontrarna! Biz fick hoppa in i bilen o ta sig en tupplur! Fick handlat två BoT täcken, ett värmetäcke o ett nättäcke, två påviskoppel, ett vanligt koppel, kampduttar och läskiga tuggsaker ;) sen fick jag äntligen en broderad text på min träningsväst! Självklart blev det "Bästaste Biz" i gul färg så det matchar hans framtida tjänstetecken! Nu ska jag somna i soffan till en film, o vakna om några timmar, somna igen för att sen vakna seeent imon! ;)Tack o hej leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards