Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Valpträff för Australian Mates B-kull!

Av Susanna Gälldin - 4 september 2011 18:53

Tjo!


Nu är Biz o jag hemma efter en helg i fina Snogeholms strövområde, där vi har umgåtts med Biz syskon o deras ägare! Det var 7 syskon av 9 på plats, de tycker ja är superbra gjort!


På fredagen när Biz o jag kom fram så va klockan "middag", så en snabbkiss av Biz, o sen in o umgås! Efter maten gick vi en promenad, o släppte några av hundarna på ett stort fält, det va supermörkt, så de va bara att känna under magen på hundarna om det va en tik el. hane som man fångat ;) Men alla fick med sig rätt hund hem hoppas jag!!


Vi var några som sov i huset, o några sov i stallet! Biz sov i bur under nätterna, o de funkade super, även om jag låg i överslafen på våningsängen! Han skällde lite i lördagsnatt (då det gick massa barn till toaletten som låg utanför vårt hus).


Lördagen började vi med att gå en promenad innan frukosten, sen körde vi igång med sök-introduktionen ;) Alla va så duktga, o kelpiesar är verkligen sååå passande för att träna sök! Det va så kul att se hur de utvecklades från första "passet", till andra, då de tittade efter figgen från stigen, superkul! Biz visade sig från sin bästa sida o fick köra 4 skick i första omgången o 4 skick i andra! Superbra med nya figgar!


Vi hann även med att grilla, gräva, simma o busa under lördagen! Mari hade lite utställningstips och vi tränade lite lydnad (men vid detta laget va Biz helslut så kraven blev ganska minimala!)


Biz han simmade som aldrig förr! Han bara drog ut i vattnet, längre o längre ut simmade han ;) Han har väl lärt sig av "storasyster" Diva! Hon skulle vart sååå stolt! O han grävde o grävde o grävde.... Käre nån, han hade sand överallt, det liksom kom sand krypande ut ur ögonen sent på kvällen ;) O de blev ju inte bättre av att han o Blaise låg på stranden o kramades! Men åh så kul de hade!


Biz fick nog chans att leka med allihopa, på tu man hand! O han funkade superbra ihop med allihopa, så himla skönt att han inte är så hanig än att han måste rida på tikarna eller gruffa med hanarna! Hoppas han förblir en snäll pojke!   


Idag började vi dagen med en 45 min promenad (helt underbara vandringsleder!). På schemat idag va det spår! Vi la två spår var, ett rakt på öppet fält, sen la vi i skogen me, då hade jag två 90 graders vinklar, några godisar fanns det även i spåren. Tycker han spårar fint, lite slarvig, o hög nos stundtals, men spåret tänker jag inte lägga ner så mkt tid på ändå, så bara han spårar okej så är jag nöjd!


Vi avslutade dagen med mat och gruppfoto! Vilka himla samlade kelpiesar vi har! Innan vi åkte hem så fick Biz o Buza springa av sig i skogen!


Vilken sjukt underbar helg jag o min hund har haft! Tack alla inblandade!

Jag tog tyvärr inga foton, men det var det många andra som gjorde, så så småningom kommer det nog in nån bild i bloggen efter helgen, annars kan man alltid kolla på www.australianmates.se :)


Hej hopp!

 
 
mari

mari

4 september 2011 19:47

Hej Sanna &Biz! Ja, vilken härlig helg vi haft! :) Och vilka fantastiska valpar! Som "höll ihop" en hel helg och orkade med allt! Tack snälla för sökträningen! Jag är djupt imponerad av ALLA valparna! Som de jobbade! Och hade roligt! Gullungar!:) Nu har jag badat, ätit, fått ett glas rött- husses kommentar -" matte verkar tröttare än valpen!" Jamen, jag är ju ingen kelpie!;)

http://Www.australianmates.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Gälldin - 1 november 2013 10:36

Ja käre nån va de känns tomt, men ändå så himla rätt. Ella skällde och vaktade mycket, och de gick aldrig få tyst på henne, så de kommer kännas tomt nu när bara Biz finns kvar..! Jag tänkte ge er mina tankar om Ella, och även MASSA bilder på min vack...

Av Susanna Gälldin - 28 oktober 2013 18:33

Ja då va lägredebuten gjord! Men absolut inga poäng att skryta med direkt!   Lägrehundarna var samlade till kl 10, och drygt en timma senare började vi med våran lydnad. De va roligt för då fick jag chans att se några högrehundars uppletande! All...

Av Susanna Gälldin - 8 september 2013 17:26

Ja nu är de hög tid att sätta igång med skotträningen på riktigt! Plats med skott ska bli en plättlätt grej för Biz o mig! :)   Så va passar bättre en söndag än att åka upp till klubbens MH! Började att köra ett uppletande i en skog ganska långt ...

Av Susanna Gälldin - 7 september 2013 13:19

Ja de går troll i våra tävlingar.. alltid är de nåt.. de kändes så SJUKT bra igår.. Alla platser jag la va stabila, huvudet ner i backen (trots jag inte bad om de) och fokus på MIG! Men så går han upp idag och luften bara åkte ur mig.. Jag va så besv...

Av Susanna Gälldin - 17 augusti 2013 17:29

Jahopp då va årets klubblagsturnering avgjord! Och som vinnare stod "mitt" Jönköpingslag! Åh va stolt jag som lagledare är över oss! Min o Biz prestation va helt okej! Vi började ju med en skrattretande platsliggning... Där Biz efter att jag vänt...

Ovido - Quiz & Flashcards